KITTY ON THE CATWALK

I sanningens namn så gillar jag faktiskt Kitty on the catwalk. Även om dom hyllar anorexia och droger. Men dom är skitsnygga och har dansanta eurodisco låtar. Dagens kids skiter i om det handlar om droger, våld, sex och sjukdomar. Kolla på vilka musikvideos eller tv program som helst! We don't care bara dom är snygga och spelar bra musik!

Ett utdrag från Metro:

KLUBB. Kulturhuset på Sergels torg är en oas för unga tjejer i Stockholm.
Samtidigt marknadsför sig en av klubbarna på Stockholmsterrassen med anorexi.
Nacht brassar på med epilepsi, anorexi och vattenpistoler fyllda med vodka, står det på Kulturhusets hemsida och i Kulturhusets eget magasin Kulturtidningen.

Klubben drivs av Kornél Kovács och bandet Kitty on the Catwalk. Båda är fascinerade av Pro Ana-rörelsen, som hyllar anorexi och ser den som en livsstil i stället för en sjukdom.
Bandet har bland annat lagt upp en video till sin låt Pro Ana party slamma på Youtube, där anorektiska tjejer visar upp sig.
Det är ingen anorektikerklubb. Jag tror att folk förstår att det är med glimten i ögat, säger Lucky, som spelar i Kitty on the Catwalk.
Justine Lagache är styrelseledamot i Anorexi/bulimi-kontakt.
Det här budskapet kan vara skadligt och är ingenting att skoja om. Det är extra hemskt att Kulturhuset står bakom, säger hon.

Kulturhuset vill inte lägga sig i budskapet som klubbarna för ut.
Jag har funderat över formuleringen men ville inte censurera dem, säger Jenina Dahlberg, producent på Stockholmsterrasen."

image198
image197

"Fly so high
Touch the sky
Never gonna eat
My technobeat is all i need
Hear my plead
I want to die and touch the sky
I'm in the mood
To flush the food
Never gonna eat
My technobeat is all I desire
Take me higher
Watch me cry, watch me die"

http://www.myspace.com/kittyonthecatwalk
http://www.youtube.com/watch?v=pBnLOHXqlxU

Kommentarer
Postat av: tova.

jag hatar att jag tycker att emma johansson är het.
men jag kan inte rå för det. hon är så jävla het.
men fånig. skitfånig!!!

2007-07-12 @ 15:42:43
Postat av: Sanna

Hon är inte fånig, bara smart!

2007-08-03 @ 14:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback