BIRTHDAY GIRL!

Imorse väcktes jag av en liten räv som tassade omrking i köket och i vardagsrummet, sen så väckte räven mig med ett -"Ja, må hon leeva! Ja, må hon levaa osv". Det var fint. Jag öppnade mina ögon och ser en bricka med min favorit frukost (a-fil, jordgubbschrunch och färska jordgubbar från balkongen), paket, kort och ett litet ljus. Jag kände mig både rörd och lycklig. Tack baby, I love you.
En grej när man fyller år är att man inte vill jobba. När jag cyklade till jobbet så tänkte jag bara fan, fan, fan vad jag inte vill jobba. Jag vill vara ledig på min födelsedag, äta jordgubbar och slöa på balkongen. Istället måste man sitta och öppna 2288 kuvert med grundhandlingar från hela Sverige. Jag är trött och känner mig depp framför den här burken. På jobbet är man tvungen att påminna alla om att man fyller år och att man ska bjuda på glass klockan två.
Nej, inga sura miner idag. Dagen kommer att gå fort. Bara den kunde skynda på sig lite mer.
Ikväll ska jag ha kalas. Jag kommer att bjuda på tårta, kex, muffins och saft. Kom om du vill.
23 år. HJÄLP.

image134

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback