JAG HAR FÅTT PIPPI PÅ GLOOMY.

Som ni alla vet så har jag min guld kärlek till Hello Kitty. Jag samlar på henne. Väskor, nyckelringar, gosedjur, godis, plåster, servetter. kexpaket, strumpor, tröjor, pennor, klockor, hårspännen, klistermärken och jag har henne till och med tatuerad mellan skuldrorna. Men om det är något som är det mest unikaste i min samling så är det mitt Hello Kitty duschdraperi. Jag älskar den. Eller kanske min rosa Hello Kitty rullväska?
Jag vet egentligen inte varför jag är så kär i henne. Jag har alltid gillat henne ända sen jag var liten. Här i europa så har hon blivit ännu mer populär än hon varit förut. H&m säljer bhå:ar, trosor och stringisar med små Hello Kitty tryck. Och igår hittade jag en badskumsflaska formad som Hello Kitty med en liten vinterjacka på sig! Det var charmigt och jag gillart. Ja, man ser henne mer och mer för varje dag. När jag hälsar på mina släktingar i Filippinerna så vill jag alltid gå till "Gift Gate" ett ställe med massa krimskrams och Hello Kitty. Jag rotar mig igenom en timma och mina kusiner står utanför och suckar. Allt för att hitta den perfekta prylen. Allt från en mini tandborste till ett suddigum. Men på senaste tiden när jag har varit där så har Hello Kitty minskat väldigt mycket i butiken. Nu är det mer inne med Musse Pigg, Långben, Kalle Anka och Mimmi. Töntigt tycker jag, men samma sak säger väl dom åt oss som gillar Hello Kitty.
Nu i år så har jag upptäckt Gloomy Bear! Han har i och för sig funnits länge, men fy vad jag gillar honom. Jag tror jag började bli mer nyfiken på honom när jag såg Albins lilla Gloomy på hans hallbord. Den var blå, vit och hade klor. Han såg både söt och farlig ut. När jag och Jonas åkte till Hong Kong så gick jag in i en affär som sålde en massa gosedjurs Gloomy's. Det var inte så dyrt heller. Gloomysarna som dom sålde var rätt stora och jag funderade på hur jag egentligen skulle få med en eller två hem. Vi hade ju shoppat så himla mycket, både i Filippinerna och Hong Kong. Så jag bestämde mig för att inte köpa nån. Och det ångrar jag bittert nu. För såna nallar kostar 350 kronor här hemma. Jag ska fan åka dit igen och köpa på mig några och ha på en hylla i vardagsrummet dom kan få konkurrera mina Hello Kitty's om dom vill, bara dom inte äter upp dom.

Gloomy, an abandoned little bear, is rescued by Pitty (the little boy). At first, he is cute and cuddly, but becomes more wild as he grows up. Since bears do not become attached to people like dogs by nature, Gloomy attacks Pitty even though he is the owner. So Gloomy has blood on him from biting and/or scratching Pitty. The Gloomy with blood is called Chax Colony Edition.


HEJA GLOMMY!


Kommentarer
Postat av: Albin

åh aprils! vi ville så gärna ha en sån där jättegloomy när vi körde kissme, det skulle varit perfekt att ha den gå omkring och riva folk blodiga.

2007-06-30 @ 14:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback