VAD ÄR DET MED FOLK OCH SVETT EGENTLIGEN?

Jag har nyss varit ute och pantat alla våra halvårs gamla pantburkar och flaskor. Det var en riktig pärs! Jag måste ha sett väldigt rolig ut på min cykel. En liten tjej som ser ut som tolv, osminkad, stor tröja, två stora påsar med glasflaskor på styret och en blå ikea kasse med massa pantburkar i på axeln. Baglady! Efter allt destroy med mina burkar och flaskor så begav jag mig till kassan för att betala mina varor. Framför mig står en kille och stinker svett. Han var smal och lång med svarta kläder och svarta skor. Han såg nästan ut som en blandning av en synthare och en dreamhack kille. Han var så långsam och jag kände nästan hur jag fick panik på att han var så långsam, plus att han stank svett. Jag började må illa. Jag hann nästan tänka att jag bara ville springa därifrån och kräkas nånstans. Panik, panik dunkade i mitt huvud. Jag brukar alltid kolla vad folk handlar och fundera på vad dom har för liv. Jag vet att det är onödigt, men samtidigt kul. Han köpte: ett paket korv, en grandiosa pizza,en liten mjölk och godis. Det där ska han säkert ha och sitta framför datorn med tänkte jag. Men gud, varför tänker jag så om folk? Det här inlägget skulle ju handla om svett! Ja, han luktade så himla äckligt det var det jag skulle skriva. En odör! Han gick iallafall där ifrån, vilket var skönt. Sen kom La pampas ägaren Ibrahim och stal min uppmärksamhet. Så mycket så att jag glömde lösa in mina pant kvitton. Om det var någon deo som jag skulle rekomendera så är det doves torrstick. Antipersbirant och doftar fräscht. Tro mig, den funkar jag har prövat alla. Det har var ett konstigt inlägg. KÖP DEODORANT borde jag ha skrivit istället.

Svett är ett svett som människan utsöndrar vid ansträngning. Innehåller salt och vatten. När mikrober som lever på människans hud bryter ner svett uppstår en stank som de flesta människor finner illaluktande. Svett är ett led i kroppens system för att hålla temperaturen, riskerar kroppen bli för varm svettas man och kroppens överskottsvärme används till att värma upp svetten som därmed avdunstar och kroppens temperatur kan därmed hållas nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback