PÅ VÄG HEM

När jag cyklar hem från jobbet så tänker jag på saker jag inte skulle vilja möta på vägen:

En bilolycka
En vilsen blind tant med rullator
Gymnasie-kill gäng som ställer sig ivägen så att jag inte kan cykla förbi
Byggarbetare som visslar efter en
En läskig gubbe som luktar illa
Mammor med breda barnvagnar
Roadkills
Fåglar som pickar på asfalten
En spikmatta
Vägarbeten
Spyor
Stora lastbilar
Gubbar som står nakna i köksfönstret
En gubbe i permobil som kör om en
Två nazister med kamphundar
Människobajs kletat mot en vägg
Barn som springer på vägen utan tillsyn av förälder
Sura tanter som mumlar "Du cyklar minsann på fel sida"
En buske med långa grenar så att när man åker förbi så fastnar grenarna i hjulet så att man flyger framåt, över styret så att man får en chock och ett stort sår på hakan
En Svart katt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback