STOCKHOLM VS. UPPSALA IN MY HEART

Gud ja. Helgen v.36 var underbar. Åkte först upp till Stockholm för att träffa min älskade Steffy som hade flyttat ihop med gorgeus Jacob. Ett himla velande var det för mig att bestämma vart jag skulle ta vägen, vart jag skulle bo, om det skulle bli Uppsala och blabla. Men det löste sig.

Club kidsen mötte upp mig på stationen, vi drog hem till deras fina lya, Jag och jacob skulle gå iväg och handla och då var han på att svimma i affären vi inte hittade först, fast vi stod mitt framför den hela tiden, Steffy hade lagat yummy food när vi kom tillbaks och Jacob höll låda med sin gitarr och spelade fina låtar.

image307

Sen skulle Steffy på bio och då drog jag och Jacob och kikade på hans lya på söder som verkade riktigt fint. Vi gick till ett vuxenställe där dom inte trodde våran ålder. Rival var nice. Vi låg i en sittsoffa som var rund och vinröd. Drack konstig cider, Träffade på Klara som jag inte sett på länge. Det var mycket fniss och babbel hela kvällen. Sen kom darling Steffy och vi fick för oss att gå vidare. Det skulle vi inte ha gjort för det spöregnade i hela Stockholm och vi gick och gick utan att hamna på något ställe alls. Väl hemma dyngblöta och trötta så vart det fin gitarr med egna låtar och groggisar. Och kyckling, haha. Sen somna vi.
På lördagen höll jag Steffy sällskap med att gå och lämna in CV:n. Jag bjöd på sushi på ett skumt ställe och jag fick träffa Oscar som jag inte träffat sen Rip It Up. Mycket trevligt var det. Inget shopping alls på hela helgen och jag kände mig supernöjd.
Väl i Uppsala fick jag träffa min precious Tova igen. Gud, vad jag gillar henne. Det vart sopp middag och förfest framför fotbollsmatch hemma hos Johan och Anna. Jag och Tova kom på att det är livsfarligt att dricka vodka med Schweppes Russchian. Det är som utspätt saft liksom. Man blir fort full. Lovely!
Vi vart totalt däng. Och då menar jag däng. På väg till Orange så skulle vi ta ut pengar. Det var världens kö och vi vart odrägliga. Jag skrek- "Hallå! Har ni sås i fingrarna eller?!" och Tova hjälpte till och sa- "Men, kan ni skynda er eller? Ska ni stå där hela kvällen?" Sen fick vi stå och vänta typ en timma i kön till Orange. Jag fick träffa bästa Per igen, tappade bort Tova som fick strul med vakten som inte trodde att jag betalat för henne men jag hittade lilla darling och det ordnade sig som tur var. Jag har faktiskt grova minnesluckor från Orange. Jag vet att det var packat med folk, att jag kissade med en okänd tjej och att jag berömde dj:n hela tiden. Jag minns inte alls vilka låtar som spelades eller när vi drog därifrån. Klockan halv fyra på morgonen hade Tova efterfest ända tills det vart ljust ute. Det var mycket fint och jag målade Pers naglar röda hahaha.
Dagen efter önskade jag verkligen att jag hade en rullator. Det var längesedan jag kände att jag var så bakis. Det kom kräks, jag kunde varken titta på tv eller äta något och Tova hade sprängande huvudvärk. Men till slut orkade jag pallra mig till Per och kolla på "Wild at heart" som var jättebra.
Gosh. Den här helgen säger jag bara. En helg i kärlekens och alkoholens tecken.
image308

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback